header

آيين‌نامه حقوق مسافر ابلاغ شد

آيين‌نامه حقوق مسافر به شركت هاي هواپيمايي ابلاغ و ظرف دو هفته آينده اجرايي خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، آيين‌نامه حقوق مسافر در پروازهاي داخلي روز گذشته براي اجراي آزمايشي به مدت 6 ماه ابلاغ شد.

اين آئين نامه پس از طرح و تصويب در شوراي عالي هواپيمايي و تاكيد مقام عالي وزارت روز گذشته ابلاغ و شركت هاي هواپيمايي موظف شدند حداكثر ظرف مدت دو هفته آن را اجرايي كنند.

موضوعات طرح شده در اين آئين نامه تحت عنوان حقوق مسافر شامل عدم تبعيض، ممانعت از سفر، ابطال پرواز، تاخيرات پروازي، تغيير مسير اجباري، فقدان و يا آسيب ديدگي جامه دان، مسافران توان خواه و شفاف سازي نرخ بليت و خدمات هوايي است.

تأخيرات پروازي در آيين‌نامه مذكور به تأخيرات تا دو ساعت، بين 2 تا 4 ساعت و بالاي 4 ساعت تقسيم‌بندي شده است و بسته به نوع و ميزان تأخير، نوع خدمات به مسافر مشخص شده است.

براي تاخيرات بيش از 4 ساعت شركت هاي هواپيمايي موظف به اعاده خسارت به مسافران هستند و همچنين درباره پروازهاي ابطالي تا 24 ساعت قبل از پرواز شركت تعهداتي را بعهده دارد.

سازمان هواپيمايي كشوري بر حسن اجراي اين دستورالعمل نظارت داشته و گزارش آن را به شوراي عالي هواپيمايي ارائه خواهد كرد.

براساس آيين‌نامه حقوق مسافر تأخيرات و ابطال بليت ناشي از شرايط آب ‌و هوايي و موضوعات امنيتي از پرداخت خسارت مستثني شده‌اند.

منبع :  www.cao.ir

 


footer