وی ادامه داد: البته چون دولت در سال گذشته توانست تورم را به کمتر از 16 درصد کاهش دهد و سیر نزولی افزایش قیمت ها خود را نمایان کرد، صنعت بیمه در همراهی مردم و دولت تصمیم گرفت علیرغم افزایش مبلغ دیه حق بیمه ها را به میزان سال قبل ابلاغ کند تا در اجرای سیاست های کنترل تورم دولت نقش داشته باشد.

امین با بیان آنکه با وجود این امر اما عملا سرمایه بیمه نامه ها افزایش می یابد، افزود: مبنای رسیدگی پرونده های قضایی سقف سرمایه بیمه نامه های شخص ثالث خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: از تمام کسانی که بیمه نامه آنها تمام نشده می خواهیم الحاقیه بیمه شخص ثالث را دریافت کنند زیرا حق بیمه شخص ثالث در ماه حرام 220 میلیون تومان جانی و 5.5 میلیون تومان مالی تعیین شده است.

وی تاکید کرد دارندگان وسایل نقلیه پولی بابت دریافت الحاقیه پرداخت نمی کنند.

امین گفت: از آنجا که دیه از ابتدای سال ابلاغ شده لذا از امروز جدول حق بیمه ها توسط بیمه مرکزی ابلاغ می شود، ضمن آنکه بیمه مرکزی مبلغ حق بیمه را رند کرده است تا مردم راحت تر برای خودروهای مختلف حق بیمه پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه الحاقیه صرفا به دلیل پرداخت پول نیست بلکه مردم باید بیمه نامه کامل در دست داشته باشند، افزود: بیمه نامه کامل شخص ثالث در سال جاری 220 میلیون تومان جانی و 5.5 میلیون تومان مالی است لذا با دریافت الحاقیه دیه 200 میلیون تومانی جانی به 220 میلیون تومان در سال جاری افزایش می یابد.

منبع :  www.irna.ir

 

 

{jcomments off}